hejhej, de snöar ute.

hej
det har varit full rulle i skolan hela dagen idag. projektarbete pch lektioner. vi skulle haft Eng B nu på morgonen idag, men vi ha de istället ett föfattarbesök och inte vilken författare som helst, utan Torgny Karnstedt. nee, nu vet ni säkert inte vem de är. de visste jag inte heller innan idag på morgonen. men det är han som har skrivit låtsadskungen m.fl. hela 9 stycken böcker har han skrivit. han berättade lite om varje bok och hur han startade sin karriär som författare. jag har lyssnat på författare innan och det har varit rent sjukt tråkigt som fasen. men idag fick jag upp ögonen för något nytt..något hippt och häftigt. torgny är en kille som verkligen kan driva med sig själv och andra på ett roligt sätt. han gjorde grimaser. spelade musik och visade upp några av sina böcker. han pratade om hans familj och barn ställde frågor till oss. jag måste säga att när jag gick till lektionen så var jag glad att jag slapp Eng B lektionen, men enbart därför. men när jag gick därifrån så kändes de verkligen som han gett mig en gåva på något sätt. han fick mig att inse att för de första: författare kan vara roliga, för de andra: jag ska börja läsa mer böcker. så ofta jag hinner, orka och kan!



Torgny Karnstedt



idag har jag annars övningskört och det gick bra på vägen hem haha:P jag var väldigt ofokuserad den första halvtimmen, men sen körde jag på:P
Sen var det nog med för att lillesara var med i bilen.
vi körde upp till s-näs, till shell.
jag körde hem sara och jag fick dessutom låna hennes systemkamera:) ska ha den till fitnessfestivalen:)
visserligen är de ett tag tills dess, men ändå=) roligt att fotografera.

nu ska jag ta tag i mitt pluggande. arbetsmilö och säkerthet. inte den roligaste kursen. men jag överlever.

tjao.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0